Het doel van Stichting voor Effectief Onderwijs

Wij hebben als doel om binnen het onderwijs in Nederland een verandering en hervorming te realiseren zodat er met plezier onderwijs gegeven en gevolgd wordt. Dit doen wij door cursussen, bijles en studieboeken te bieden die kinderen en volwassenen leren hoe te leren. Met die kennis en de toepassing ervan kunnen zij hun volledige potentieel verwezenlijken en doelen in het leven bereiken.

Deze diensten en studieboeken zijn gebaseerd op de werken van de heer L. Ron Hubbard.

Het ontstaan van de stichting

Stichting voor Effectief Onderwijs is in 2001 opgericht. Wij zijn een non-profit organisatie en seculier (niet religieus) van aard. Wij hebben een ideële doelstelling. Onze stichting vindt haar grondslag in de non-profit organisatie Applied Scholastics International en maakt gebruik van de educatieve materialen die door Applied Scholastics zijn ontwikkeld.

stichting voor effectief onderwijs

Ons bestuur: Peter van de Kuit (vice-voorzitter), Karin Verheijen (voorzitter), Jeanine Robles (secretaris), Kees Poederbach (penningmeester), Gabi Nagy (algemeen lid)

Doneren? Uw donatie kan de levensloop van kinderen en volwassenen positief beïnvloeden

Maak kennis met het bestuur, ons team

Stichting voor Effectief Onderwijs wordt bestuurd door een team van 5 mensen. Het is altijd fijn om de gezichten achter een organisatie te zien. Hieronder tref je een overzicht van ons team met ieders persoonlijke bestuursfunctie aan:

Karin Verheijen

Voorzitter

Karin leidt het bestuur, zit de vergaderingen voor, coördineert en voert de vastgestelde actiepunten mee uit.

Peter van de Kuit

Vice-voorzitter

Peter is er verantwoordelijk voor dat de actiepunten worden uitgevoerd die door het bestuur worden vastgesteld.

Kees Poederbach

Penningmeester

Kees is verantwoordelijk voor de financiële administratie en maakt het financieel jaarverslag.

Jeanine Robles

Secretaris

Jeanine zorgt voor de verslaglegging van de vergaderingen en legt contact met nieuwe mensen die de stichting nog niet kennen om meer naamsbekendheid en interesse te creëren.

Gabi Nagy

Algemeen lid

Gabi houdt de website bij, ontwerpt ons promotiemateriaal en zorgt voor de foto- en audiotechnische bewerking van vertaalde materialen en video’s.

Hoe we ons doel realiseren

Wij hebben een beleidsplan opgesteld waarin we beschreven hebben op welke wijze we het hierboven genoemd doel willen realiseren.

1. Wij richten scholen op of assisteren bestaande scholen, bijlescentra, studiecentra en kinderdagverblijven waar de Basis Studiemethode van L. Ron Hubbard wordt toegepast en mee gewerkt wordt zodat zij optimale (studie)resultaten behalen.
  2. Wij leveren cursussen, trainingen en boeken op basis van de werken en studiemethode ontwikkeld door L. Ron Hubbard.
  3. Wij analyseren en evalueren de kwaliteit van het werk en de resultaten van de onder a genoemde instellingen.
  1. Wij promoten de behaalde resultaten van de onder a genoemde instellingen.
  2. Wij verspreiden waar mogelijk de kennis en informatie van de Basis Studiemethode die ontwikkeld is door L. Ron Hubbard.
  3. Wij zijn een trainingscentrum voor iedereen die hetzelfde doel als onze stichting nastreeft.
  4. Wij werken samen met onder andere stichtingen, verenigingen en/of publiekelijke organisatie die gelijke doelen nastreven.
  5. Wij zullen alle wettige middelen inzetten (in de ruimste zin van het woord) om het doel van onze stichting te realiseren.

Wij hebben een ANBI-status

Stichting voor Effectief Onderwijs heeft een ANBI-status. Dat betekent dat alle betalingen die je aan ons doet aftrekbaar zijn voor de belastingen. De middelen van de stichting komen voort uit:

• Bijdragen voor workshops, trainingen, curussen en boeken
  • Giften en Donaties
  • Licentie-inkomsten

Download hierbij onze ‘Jaarrekening’ en het ‘Actueel verslag van activiteiten’.

Beloningsbeleid

Het bestuur en eventuele vrijwilligers van de stichting zetten zich belangeloos in en ontvangen voor hun werkzaamheden geen beloning. Onkosten als reis-, verblijf- en congreskosten worden vergoed als bestuursleden, vrijwilligers of sprekers op uitnodiging van de stichting of een externe organisatie een congres of evenement bezoeken dat van belang is voor het uitdragen van de doelstelling.

RSIN (fiscaal nummer)
Het RSIN van onze stichting is: 816372718