stichting voor effectief onderwijs

Bestudeer het zelf en pas het toe

Stichting Effectief Onderwijs biedt meerdere cursussen en boeken waarmee je de Basis Studiemethode zelf leert en kunt toepassen. Alle cursussen of studies zijn relatief kort en snel af te ronden. Ze zijn namelijk zeer praktisch en meteen te gebruiken. Het doel is namelijk ook om je enthousiast te maken om te studeren, door deze methode te kennen en toe te passen. Hieronder tref je een reeks van cursussen en boeken, die voor kinderen, volwassenen of voor alle leeftijden zijn.

Basiscursus Studeren

Een diepgaande presentatie van de Basis Studiemethode. Je leert;

• de redenen voor academische mislukkingen
  • hoe de studieproblemen te herkennen
  • wat de benodigde oplossing en behandeling is van iedere studiebarrière

Dit boek kan door scholieren van middelbaar- en hoger onderwijs en volwassenen worden bestudeerd. Hiermee verbeter je jouw vermogen om het studiemateriaal daadwerkelijk te begrijpen en te kunnen gebruiken. Dit is ook interessant voor professionals om de vaardigheden op je werkt te verbeteren.

Deze cursus is volledig geïllustreerd.

Boek los: €28,-

Cursus €400,-

Duur: 30 tot 40 uur

Cursus ‘Hoe leer ik leren?’

Deze cursus is er speciaal voor jonge leerlingen en laat ze kennismaken met de drie barrières bij het leren. Je leert de exacte stappen om de symptomen van studieproblemen te herkennen en hoe ze aan te pakken.

Leesniveau van groep 5 tot groep 8. Deze cursus is volledig geïllustreerd.

Boek los: €20,-

Cursus €250,-

Duur: 12 tot 15 uur

Cursus ‘Communiceren is leuk!’

Deze cursus, speciaal voor kinderen, helpt je zelfverzekerd te voelen in het leven. Wanneer je goed kan communiceren, ervaar je meer vrijheid en gaat er een wereld van mogelijkheden voor je open. In deze cursus leer je alles over het overwinnen van verlegenheid, het kunnen communiceren met wie dan ook, anderen met begrip benaderen en zelf ook volledig begrepen worden.

Boek los: €24,-

Cursus €250,-
(inclusief boek en bij minimaal 5 deelnemers)

Duur: 3 dagdelen van 10:00 tot 16:00 uur.

Boek ‘Grammatica en Communicatie voor kinderen’

Een goed begrip van de grammatica heb je nodig om goed en succesvol te kunnen leren. Met dit boek leer je de Nederlandse grammatica niet als een reeks van regels, maar als een manier om precies te communiceren wat je wilt. Maar ook om te begrijpen wat een ander communiceert.

Leesniveau vanaf groep 5 en hoger. Dit boek is volledig geïllustreerd.

Boek los: €22,-