Wat is Studietechnologie?

Bij zijn onderzoek naar studie ontdekte L. Ron Hubbard dat de afwezigheid van een technologie over hoe je moet studeren, de belangrijkste barrière voor de student was om effectief gegevens te onthouden en te gebruiken.

Zo ontdekte hij wat bekend staat als de drie barrières bij het studeren. Studietechnologie omvat precies de methode om deze barrières te overwinnen.
De voornaamste barrières zijn:

Gebrek aan Massa (= een tastbaar voorwerp) van wat er bestudeerd wordt

Als men probeert om de functie en de werking van een auto of een computer of een zonnestelsel te begrijpen, dan zijn de gedrukte pagina en het gesproken woord geen vervanging voor het voorwerp zelf. De afwezigheid van het voorwerp dat bij een woord hoort, kan alle begrip verhinderen. Als de massa van een onderwerp afwezig is, zal de student zich in elkaar gedrukt, neergedrukt, draaierig, uitgeblust of verveeld voelen.

De te Steile Gradiënt

Wanneer de student voorafgaande vaardigheden niet onder de knie heeft voordat hij overgaat tot meer gecompliceerde of gedetailleerde stappen, kan de student een soort verwarring of een draaierigheid ervaren. Deze barrière om te studeren wordt vaak aangeduid met “gemiste basisvaardigheden” of “onvoldoende basisvaardigheden”.

Een woord dat niet is begrepen of verkeerd is begrepen.

De derde en belangrijkste studiebarrière is het verkeerd begrepen woord. Een verkeerd begrepen woord is een woord dat niet of verkeerd begrepen is. Alles wat na een woord komt dat niet was begrepen of verkeerd was begrepen, vormt een duidelijke leegte. Het kan ertoe leiden dat de student een leeg of uitgeput gevoel heeft. Een gevoel van “ik ben er niet” en daar kan een soort nerveuze hysterie op volgen.