“Vroeger dacht ik dat goed kunnen leren een aangeboren vaardigheid was, die je nu eenmaal wel of niet had. Volkomen nieuw voor mij was dan ook de uitspraak van L. Ron Hubbard dat het verschil tussen goed of slecht kunnen leren alleen een kwestie is van zorgvuldigheid. Dit opent enorme perspectieven: letterlijk iedereen kan dus leren leren! Een heel nieuw gezichtspunt geweldig!”

Carla KrienenLerares Biologie

“Dit is echt een boek dat een grote hulp kan zijn voor school kinderen. Het leert je de werkelijke gegevens over hoe te studeren en de problemen die je kan tegen komen bij het studeren en hoe je die kunt oplossen.”

Henk Teule Software ontwikkelaar

“Bij deze wil ik u erop attent maken, dat er in Nederland een grote behoefte aan het boek “Leren hoe te Leren” van L.R. Hubbard is.

Zowel privé als in mijn werk (als arts van natuurgeneeskunde) is dit feit mij in de afgelopen tientallen jaren duidelijk geworden.”

M.H.A. FeringaArts

“Het boek “Leren te leren” is een geweldig boek voor jong en oud. Ik heb het voor mijn kinderen gebruikt (en voor mijzelf om te zien waar iets nou precies aan lag), maar ook aan veel mensen laten zien die hier onbekend mee waren en iedere keer zag ik weer hoe simpel en duidelijk dat boekje is.”

Inge Breet

“Ik heb jarenlang met deze methode gewerkt tot grote tevredenheid van directie en leerlingen,uitslagen van teksten lagen boven het gemiddelde, vrolijke leerlingen. ADHD en dyslectische leerlingen werden erdoor behandeld. Een fantastische methode!”

H. de Ridder Lerares

“Ik merk dat studenten die de gegevens uit dit boek toepassen, zelfstandiger werken en nu beter weten wat ze aan het leren zijn.”

Hélène Hermans Leerkracht op een Basisschool

“Dit is echt een boek dat een grote hulp kan zijn voor school kinderen. Het leert je de werkelijke gegevens over hoe te studeren en de problemen die je kan tegen komen bij het studeren en hoe je die kunt oplossen.”

Henk Teule Software ontwikkelaar

“Ik merk dat studenten die de gegevens uit dit boek toepassen, zelfstandiger werken en nu beter weten wat ze aan het leren zijn.”

Hélène Hermans Leerkracht op een basisschool

“Dit boek is de handleiding om de barrières, die je bij het studeren kunt tegenkomen, te kunnen herkennen en vervolgens op te lossen. Er zijn duizenden studies te volgen, maar hoe je moet studeren en hoe je de bijbehorende problemen kunt oplossen heb ik en mijn beide kinderen in “Leren hoe te leren” gevonden. Als dit boekje toch iedere basisschool ingevoerd zou worden, zouden er ontzettend veel problemen, die puur door studiebarrières komen, kunnen worden onderschept en opgelost worden. En het mooiste van dit boekje is dat het ook zo logisch is!”

Fach de Boer

“Ik heb gemerkt dat het leren gigantisch beter gaat, wanneer kinderen (en volwassenen!) hebben geleerd hoe te leren. Dat is een manko op de meeste opleidingen en scholen die ik gezien heb en ik denk dat het een zeer goede eerste stap zou zijn voor iedereen wanneer dit boekje al heel vroeg in het leerprogramma van scholen zou worden opgenomen. Bij mijn eigen kinderen heb ik zeer veel vooruitgang gezien toen dit werd toegepast en ook bij mijn eigen lessen zie ik veel meer resultaat als ik deze bijzonder simpele technologie gebruik!”

Ester van der VeerDanspedagoge + Ouder

“Vroeger dacht ik dat goed kunnen leren een aangeboren vaardigheid was, die je nu eenmaal wel of niet had. Volkomen nieuw voor mij was dan ook de uitspraak van L. Ron Hubbard dat het verschil tussen goed of slecht kunnen leren alleen een kwestie is van zorgvuldigheid. Dit opent enorme perspectieven: letterlijk iedereen kan dus leren leren! Een heel nieuw gezichtspunt geweldig!”

Carla KrienenLerares Biologie

“Het boek “Leren hoe te leren” is een geweldig boek voor jong en oud. Ik heb het voor mijn kinderen gebruikt (en voor mijzelf om te zien waar iets nou precies aan lag), maar ook aan veel mensen laten zien die hier onbekend mee waren en iedere keer zag ik weer hoe simpel en duidelijk dat boekje is.”

Inge BreetOuder

“Het boekje “Leren hoe te leren”is een onmisbaar stuk gereedschap in de dagelijkse praktijk van het onderwijs. Middels de eenvoudige en van vele illustraties voorziene tekst, ziet de leerling al snel dat hij tijdens het leren met drie typen studiebarrières te maken kan krijgen die het leren bemoeilijken en dat elk ervan te herkennen. Is aan zijn eigen specifieke, vaak lichamelijke, verschijnselen. Als zodanig kan het kind ook zelf ontdekken met welke studiebarrière het zit en deze met of zonder hulp van de leerkracht verhelpen. De kennis in het boekje Leren hoe te leren is uniek en zou iedere leerkracht en leerling moeten kennen en toepassen!”

G.K. AlserdaOnderwijzer

“Ik heb jarenlang met deze methode gewerkt tot grote tevredenheid van directie en leerlingen, uitslagen van teksten lagen boven het gemiddelde, vrolijke leerlingen. ADHD en dyslectische leerlingen werden erdoor behandeld. Een fantastische methode!”

H. de RidderLerares

“Bij deze wil ik u erop attent maken, dat er in Nederland een grote behoefte aan het boek “Leren hoe te Leren” van L.R. Hubbard is.

Zowel privé als in mijn werk (als arts van natuurgeneeskunde) is dit feit mij in de afgelopen tientallen jaren duidelijk geworden.”

M.H.A. FeringaArts

“De studietechnologie zoals op eenvoudige wijze uiteengezet in het boekje “Leren hoe te leren” zal absoluut een grote steun betekenen voor iedereen die onderwijs volgt of geeft. Toen ik met deze kennis in aanraking kwam, kon ik achteraf opeens allerlei (meestal) fysieke verschijnselen verklaren die ik zelf tijdens mijn eigen studies heb ervaren en ook later bij mijn leerlingen heb waargenomen. Nerveus gedrag, weg willen gaan, vervelend gedrag, hoofdpijn etc. etc…..allemaal symptomen van de drie studiebarrières die het leren bemoeilijken. Dit alles wordt in het boekje “Leren hoe te leren”helder en duidelijk uiteengezet en geïllustreerd. Kinderen leren zelf de studiebarrière te herkennen waar ze tegen aan lopen en hoe ze er wat aan kunnen doen. Op zo’n manier blijft leren leuk. Lees het boekje en pas het toe!”

Drs E. Breet