Actueel verslag van activiteiten

Stichting voor Effectief Onderwijs.

In dit verslag staat beschreven wat wij als Stichting voor Effectief Onderwijs in 2023 hebben bereikt. Ook de plannen voor 2024 staan in dit verslag beschreven.

27 juni 2023 is er een presentatie gegeven over de Basis Studiemethode op een lerarenopleiding.

29 juni 2023 is er een presentatie gegeven aan over de Basis Studiemethode aan de directie van een basisschool in Zaandam.

In oktober-november-december 2023 is er een filmploeg gekomen om opnamen te maken bij Karin Bijles Centrum en de positieve resultaten die het bijles centrum behaalt door het gebruik van de Basis Studiemethode. Welke getoond zijn in een internationaal evenement met erkenning voor het goede werk dat gedaan wordt in Nederland.

Er is hard gewerkt aan een nieuwe website voor Stichting voor Effectief Onderwijs welke in 2024 gelanceerd zal worden.

Verder is er dit jaar contact geweest met een organisatie die vanuit Mexico online cursussen aanbiedt over de Basis Studiemethode. We zijn ons aan het oriƫnteren wat de mogelijkheden zijn om dit in Nederland op te starten.
We hebben van hen een onderzoeksverslag ontvangen over een onderzoek dat heeft plaatsgevonden in Mexico. Waarbij de schoolresultaten waar de Basis Studiemethode is gebruikt aanzienlijk omhoog zijn gegaan t.o.v. scholen die deze methode niet gebruiken.

Plannen voor 2024:

• workshop over de BSM 12 feb 2024 bij een centrum in Amsterdam Zuid Oost.
  • verder onderzoeken hoe het online programma van de Basis Studiemethode in Nederland aan te bieden.
  • verschillende materialen vertalen (hoe maak ik goede keuzes/ docenten handleiding LHTL/ handleiding voor groepslessen)
  • extra centra openen waar de Basis Studiemethode gebruikt wordt om leerlingen vooruit te helpen
  • Tip Mails schrijven gericht aan studenten.
  • workshop over de Basis Studiemethode uitwerken en presenteren aan studenten in het hoger onderwijs.
  • workshop over de Basis Studiemethode uitwerken en presenteren aan mensen in het bedrijfsleven.